سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)

دلهاى مردان رمنده است ، هر که آن را به خود خو داد ، روى بدو نهاد . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

130390

بازدیدهای امروز :

1

بازدیدهای دیروز :

1


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)
ابراهیم زارع مهرجردی
وبلاگ کلاً اطلاعاتی در مورد موبایل و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد


لوگوی من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان



 لینک دوستان

وبلاگ در مورد مشاهیر میبد
وبلاگ تخصصی کامپیوتر


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

ترفندهای موبایل[15] . معرفی موبایل[4] . آموزش موبایل[3] . انواع گوشی[2] .

نوشته های قبلی

نوکیا
موتورولا
ای میت
ترفندهای موبایل
زمستان 1386


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ابراهیم زارع مهرجردی تاریخ سه شنبه 86/11/16 ساعت 8:54 عصر

نقاط قوت : ساختار مقاوم و با کیفیت، پشتیبانی نسل سوم با مکالمه تصویری، دوربین 3 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک، ویژگی های پیشرفته موسیقی
نقاط ضعف : اثر انگشت روی قاب جلو باقی می ماند، امکان شارژ از طریق USB وجود ندارد، محافظ شیشه لنز به راحتی خراشیده می شود

مدل 5610 نوکیا یک گوشی شیک با قابلیت های موسیقی است که تقریبا تمام نیازهای دوستداران موسیقی را برطرف می کند. سایر ویژگی های این گوشی بسیار جالب است و توجه گروه وسیعی از کاربران را بخود جلب می نماید. از آنجایی که بیشتر کاربران ترجیح می دهند با استفاده از گوشی موبایل خود به موسیقی گوش بدهند، تولید کنندگان این گوشی نیز بر این ویژگی تاکید بیشتری داشته اند.

طراحی

نوکیا 5610 Xpress Music دارای طراحی شیک و جذاب است. ابعاد گوشی 17 * 48.5 * 98.5 میلی متر و وزن آن 111 گرم است. در قاب جلوی این گوشی کشویی از مواد پلاستیکی براق استفاده شده است که به رنگ مشکی می باشد و اثر انگشت را نشان می دهد. حاشیه فلزی اطراف گوشی در این نسخه به رنگ قرمز است در حالی که در نسخه آبی به رنگ خاکستری تیره می باشد و در واقع اکثر قسمت های نوکیا 5610 آبی به رنگ خاکستری متالیک است.

حسگر نور محیط و دوربین ثانویه کوچک نزدیک به خروجی صدای گوشی در قسمت بالای قاب جلو وجود دارند.  نوکیا 5610 از چهار باند GSM پشتیبانی می کند و در دو باند نسل سوم (??0 و ??00)UMTS مگاهرتز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین ثانویه QVGA امکان مکالمه تصویری را فراهم می کند. حاشیه قرمز باریکی که دور تا دور گوشی وجود دارد دو قسمت کشویی گوشی را از یکدیگر تفکیک می کند.

کلید تنظیم صدا و کلید دوربین در طرف راست گوشی وجود دارند. درگاه شارژر و microUSB در بالای گوشی قرار دارند. کابل داده نیز همراه گوشی عرضه می شود که بسیار سودمند است زیرا microUSB دیگر بطور گسترده بعنوان یک استاندارد پذیرفته نمی شود و پیدا کردن کابل های داده نیز تاحدودی مشکل است.

مورد دیگر سوکت 2.5 میلی متری است که نوکیا 5610 بهمراه آداپتر سوکت 3.5 میلی متری در اختیار کاربر قرار می دهد زیرا هدست نوکیا که در بسته بندی گوشی قرار دارد از این نوع ارتباط استفاده می کند. میکروفن گوشی روی آداپتر قرار دارد. در صورت استفاده از هدست نوع دیگر نیز می توانید از ویژگی هندزفری استفاده نمایید.

یک کلید مربع مشکی نیز در قسمت بالای گوشی مشاهده می شود که در واقع قفل درب باتری است. برداشتن قاب پشت خیلی ساده نیست و به کمی تلاش نیاز دارد. این گوشی از استحکام و مقاومت کافی برخوردار است. نوکیا 5610 فورا به برداشتن قاب پشت گوشی واکنش نشان می دهد، نرم افزار پخش موسیقی متوقف می شود و منتظر می ماند تا کارت حافظه جابجا شود. بعد از قرار دادن مجدد قاب پشت گوشی، نرم افزار پخش موسیقی بطور اتوماتیک کل فهرست موسیقی را به روز رسانی می کند. در حالی که تعویض کارت حافظه بدون برداشتن باتری نیز ممکن است ولی برای بیرون آوردن سیم کارت باید باتری را خارج کنید.

آنتن در قسمت پایین گوشی قرار دارد. لنز دوربین و فلش LED در بالای گوشه چپ قاب پشت وجود دارد. در واقع لنز دوربین به آسانی آسیب می بیند زیرا دارای یک محافظ شیشه ای است که روی خود لنز نصب می شود و با سطح قاب پشت گوشی تراز نیست. باتری این مدل از نوع Li-ion با توان 900mAh است که شارژ کردن آن بطور کامل حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

خصوصیات

صفحه کلید نوکیا 5610 ساختار مناسبی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. صفحه کلید کاراکتری از پلاستیک مشکی براق ساخته شده است که در اثر استفاده اثر انگشت روی آن باقی می ماند اما خوشبختانه خیلی مشخص نیست. تایپ کردن با صفحه کلید 5610 لذت بخش است و کلیدها بخوبی واکنش می دهند. دسترسی به کلیدهای ردیف بالای صفحه کلید آسان است و ساختار کشویی گوشی وقفه ای در این رابطه ایجاد نمی کند. کلید حرکتی NaviSlide یک ویژگی جدید در نوکیا 5610 است که زیر صفحه نمایش قرار دارد. دو LED با نور سفید در دو انتهای این کلید کشویی وجود دارند که می توان آنها را تنظیم کرد تا برای نشان دادن رویدادهای ناموفق در زمان غیرفعال بودن تلفن و یا برای ایجاد جلوه های ویژه نور در نرم افزار پخش موسیقی، چشمک بزنند. کلید NaviSlide کاربر را به منوی اصلی بر می گرداند. تمام کلیدها و حتی کلیدهای اطراف کلید حرکتی دارای نور زمینه سفید هستند. تقریبا تمام ویژگی های نوکیا 5610 را می توان در صورت بسته بودن درب کشویی بکار گرفت. نور زمینه فقط در صورت باز کردن درب گوشی فعال می شود.

نوکیا 5610 Xpress Music به یک صفحه نمایش TFT با وضوح  ( 240*320 پیکسل)QVGA مجهز است. ابعاد صفحه نمایش 44.7 * 33.5 میلی متر است. کیفیت صفحه نمایش بسیار عالی است و بیش از 16 میلیون رنگ را نشان می دهد. صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید بخوبی خوانده می شود. نوکیا 5610 از لایه انعکاسی روی صفحه نمایش استفاده می کند. کنتراست صفحه نمایش بسیار زیاد است و تصاویر بخوبی نشان داده می شوند.

در نوکیا 5610 می توان برای هر یک از جهت های کلید حرکتی یک ویژگی تعیین نمود. این گوشی از پنجمین نسخه سری 40 استفاده می کند. کاربر می تواند میانبرهای انتخابی را تنظیم کند تا در زمان خاموش بودن صفحه نمایش Stand by فعال روی صفحه ظاهر شود. حالت Stand by فعال یک ویژگی استاندارد برای سری 40 است. منوی اصلی را می توان در چهار حالت مشاهده کرد که شامل لیست، ماتریس، ماتریس با توضیح و ماتریس با نوارهای افقی است. در حالت ماتریس بدون توضیح تمامی آیکن ها در یک پنجره صفحه نمایش نشان داده می شوند. نوکیا 5610 دارای ویژگی کنترل صوتی است و نیازی به از پیش ضبط کردن برچسب صوتی نمی باشد. نرم افزار گوشی مستقیما از طریق شبکه GSM قابل ارتقاء است. نسخه های جدید آن بدون نیاز به PC دانلود و نصب می شوند. گزینه ای برای کپی و Paste کردن متن از میان نرم افزارها وجود دارد. برای مثال می توانید به راحتی بخشی از SMS را به تقویم کپی کنید. منو از سرعت کافی برخوردار است وحتی زمان بالا آمدن نرم افزار دوربین نیز بسیار سریع تر از بسیاری گوشی ها است.

کارآیی

دفترچه تلفن نوکیا 5610 مشخصات حداکثر 2000 مخاطب را ذخیره می کند. برای هر مخاطب می توان زمینه های بسیاری را تعیین کرد. اسم کوچک مخاطبین از اسم فامیل جدا شده است تا به راحتی با OutLook هماهنگ شود. برای هر مخاطب می توان زنگ و عکس شخصی تعیین کرد تا در زمان تماس دریافتی از مخاطب مربوطه بکار گرفته شود. ویژگی بلندگو نیز وجود دارد. با استفاده از ضبط صوت می توان مکالمات را ضبط کرد که مدت زمان آن محدود به یک ساعت است.(که احتمالا برای اکثر دوستان کافی است...!) امکان مشاهده جداگانه یا همزمان مخاطبین ذخیره شده در حافظه تلفن و سیم کارت وجود دارد. جستجو با تایپ کردن تدریجی نام مخاطب انجام می گیرد. گزینه ای برای فونت بزرگتر در دفترچه تلفن فراهم شده است. مخاطبین را می توان گروهبندی کرد و از آن بعنوان فیلتر تماس استفاده کرد. نوکیا ویژگی Push To Talk را در اکثر گوشی های خود قرار می دهد. در این گوشی از کلید خاموش / روشن برای سوئیچ بین پروفایل های زنگ استفاده می شود. 5610 دارای هفت پروفایل زنگ است. پروفایل ها را می توان بطور موقت با یک زمان انقضاء از پیش تعیین شده فعال کرد. حالت پرواز ( Flight ) نیز وجود دارد! این گوشی از زنگ پروفایل پلی فونیک 64 گانه پشتیبانی می کند در حالی که فایل های WMA , AAC , MP3 و AMR را می توان بعنوان زنگ تماس دریافتی بکار گرفت. کیفیت صوتی مکالمات بسیار خوب است و هر دو طرف تماس صدای یکدیگر را بطور واضح دریافت می کنند.

نوکیا 5610 برای پیام های SMS و MMS از یک ویرایشگر استفاده می کند. یک پیام متنی با اضافه کردن تصویر، ویدئو ، کارت تجاری، یادداشت تقویم و غیره به MMS تبدیل می شود. نوع پیام را نیز می توان بطور دستی از منوی Context تنظیم کرد. ویرایشگر دارای سه اندازه فونت است. در صورت انتخاب کوچکترین فونت در زمان خواندن پیام حداکثر 10 خط و در زمان تایپ کردن پیام 9 خط نشان داده می شود. هر پیام SMS حداکثر 1000 کاراکتر است. تعداد قسمت های جداگانه ای که هر پیام برای ارسال به آنها تقسیم می شود نیز قابل مشاهده است. شماره گیرنده پیام را می توان بطور دستی تایپ کرد یا آن را از لیست 10 تماس اخیر در Log تماس انتخاب نمود. در این مدل نرم افزار Email Client فراهم شده است که با پروتکل های SMTP , POP3 و IMAP4 کار می کند و از 5 صندوق پستی پشتیبانی می نماید. کاربر می تواند چک کردن اتوماتیک پیام های ایمیل را انتخاب کند و کل پیام ها یا فقط تیترهای آنها را دانلود نماید. محدودیتی برای اندازه پیوست های ایمیل وجود ندارد.

نوکیا 5610 دارای قابلیت های موسیقی است و به این منظور به کلید NaviSlide مجهز می باشد که امکان مرور در فایل های موسیقی را فراهم می کند. از مرکز کلید حرکتی نیز در رابطه با ویژگی های موسیقی گوشی استفاده می شود. این گوشی دارای رادیو FM استریو با RDS است که فقط در صورت وصل کردن هدست می توان به رادیو گوش داد زیرا از سیم آن بعنوان آنتن استفاده می شود. در واقع کافی است تا کاربر آداپتر 3.5 میلی متری را وصل کند. نرم افزار رادیو 20 ایستگاه را ذخیره می کند و آنها را بطور اتوماتیک اسکن می نماید. برای نرم افزار پخش موسیقی و رادیو چهار تم متفاوت وجود دارد. نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های AMR , AAC , MP4 , MP3 و WMA پشتیبانی می کند و دارای 7 گزینه برای پیش تنظیمات اکولایزر و یک گزینه برای استریو است. آهنگ ها دارای برچسب های صوتی ID3 می باشند یا براساس خواننده، آلبوم و نوع موسیقی مرتب می شوند. کاربر می تواند چند PlayList متفاوت ایجاد کند. نرم افزار پخش موسیقی در زمینه نیز اجرا می شود. از پروفایل A2DP بلوتوث پشتیبانی می شود که به موجب آن امکان گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون بی سیم بلوتوث فراهم می گردد. نرم افزار پخش موسیقی دارای یک لینک به نرم افزار ویدئو است. ویدئوها را می توان در حالت تمام صفحه نیز مشاهده کرد.

نوکیا 5610 در میان گوشی های بدون سیمبین بهترین دوربین را دارد. این گوشی به یک دوربین 3.2 مگاپیکسل مجهز است که ماکسیمم اندازه تصویر آن 1536 * 2048 پیکسل می باشد. دوربین به کانون اتوماتیک نیز مجهز است. در صورت تاریک بودن محیط می توان از فلش LED برای گرفتن عکس هایی با کیفیت بهتر کمک گرفت. لنز دوربین دارای فرورفتگی کمی در قاب پشت است و باید مراقب باشید تا خراشیده نشود. گزینه های دوربین خیلی زیاد نیستند اما نیاز اکثر کاربران را برطرف می کنند. عکس ها را می توان در حالت تمام صفحه مشاهده کرد و آنها را به آسانی از طریق بلوتوث به دستگاه دیگری ارسال کرد یا با استفاده از پروفایل PictBridge پرینت گرفت. ساختار فایل حافظه داخلی در گالری کاملا جدا از کارت حافظه است. کیفیت عکس در حد مطلوب است و در صورت روشن بودن محیط میزان نویز قابل کنترل است. دوربین حالت اختصاصی ماکرو ندارد اما با کمک کانون اتوماتیک تصاویر Close up خوبی ایجاد می کند. نوکیا 5610 در وضوح VGA فیلمبرداری می کند و ویدئوها را در فرمت 3GP و در 15 fps ذخیره می نماید. در زمان فیلمبرداری می توان ضبط صدا را غیر فعال کرد.

ویژگی های ارتباطی نوکیا 5610 شامل بلوتوث 2.0 و انتقال داده از طریق کابل microUSB است که در بسته بندی گوشی وجود دارد. پس از وصل کردن گوشی به کامپیوتر سه حالت روی صفحه نمایش ظاهر می شود که شامل هماهنگی، چاپ کردن عکس با استفاده از pictBridge و حالت USB Mass Storage است ( کارت حافظه بصورت یک درایو قابل جابجایی روی PC ظاهر می شود ). پشتیبانی شبکه شامل CSD و HSCSD است. GPRS کلاس 10 و EDGE نیز وجود دارند. انتقال سریع داده با استفاده از UMTL صورت می گیرد که امکان دانلود در 384 kbps را فراهم می کند. متاسفانه نوکیا 5610 به HSDPA مجهز نیست. مرورگر وب در این مدل بخوبی کار می کند. امکان تغییر دادن اندازه فونت و وارد کردن مستقیم آدرس نیز در مرورگر فراهم شده است. CD نرم افزاری گوشی نیز در بسته بندی آن وجود دارد که شامل PCSuite نوکیا، نسخه Starter از Adobe PhotoShop Album برای کار با تصاویر و بسته Basic از ULead Video Tool Box برای کار با ویدئوها می باشد. این گوشی دارای چهار بازی از پیش نصب شده است که شامل سومین نسخه3D rally , City Bloxx , Snake و Music Guess است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com