سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)

آن کس که بی دانش دست به کاری زند، بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

130410

بازدیدهای امروز :

1

بازدیدهای دیروز :

9


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)
ابراهیم زارع مهرجردی
وبلاگ کلاً اطلاعاتی در مورد موبایل و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد


لوگوی من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان



 لینک دوستان

وبلاگ در مورد مشاهیر میبد
وبلاگ تخصصی کامپیوتر


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

ترفندهای موبایل[15] . معرفی موبایل[4] . آموزش موبایل[3] . انواع گوشی[2] .

نوشته های قبلی

نوکیا
موتورولا
ای میت
ترفندهای موبایل
زمستان 1386


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ابراهیم زارع مهرجردی تاریخ دوشنبه 86/12/6 ساعت 9:34 عصر

هک تلفن همراه، وقتی باید هزینه مکالمات انجام نشده را بپردازید

هکرهای تلفن همراه با کمک نرم افزار های ویژه هک با در اختیار گرفتن کنترل گوشی می توانند از طریق آن پیامک ارسال کنند و هم هزینه پیامک و هم هزینه مکالماتشان را به قبض تلفن همراه فرد قربانی اضافه کنند. سرقت اطلاعات، فیلم های شخصی و خصوصی تلفن همراه به وسیله هکرهاو از طریق بلوتوث افزایش یافته است. این روش جدید هکرها  و سارقان دیجیتالی برای سوء استفاده از عکس، فیلم، دفترچه تلفن، نرم افزار و پیامک های خصوصی و با ارزش موجود در تلفن همراه اشخاص بی خبر از همه جاست.

هرچند هک کردن تلفن همراه باعث دسترسی نیافتن به فایلها و برنامه ها ونرم افزارهای موجود در آن نمی شود، ولی می تواند زمینه سوء استفاده هکرها را فراهم کند.

امروزه متاسفانه تعداد کثیری از سایتها و وبلاگها، اقدام به ارائه نرم افزار های هک به صورت رایگان می کنند که در حال حاضر فرد یا ارگانی نیز متولی مقابله با این روند رو به افزایش نیست.

فریب بلوتوث افراد ناشناس را نخورید. بسیاری اوقات فرستندگان آن ها سارقان دیجیتالی هستند که به این وسیله و با به کارگیری نرم افزارهایی اقدام به هک و کپی اطلاعات شخصی پر ارزش تلفن همراه شما می کنند، این اطلاعات پر ارزش می تواند عکس، فیلم، دفترچه تلفن، نرم افزار و پیامک های خصوصی و با ارزش شما باشد که نمی خواهید هر فردی از آن آگاه شود.

کارشناسان تا همین یک سال پیش معتقد بودند که هک در شبکه مخابراتی معنایی ندارد.اما متاسفانه امروزه شاهد گسترش نرم افزارهای هک توسط برخی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه به ویژه در شبکه اینترنت هستیم. برای روشن شدن این موضوع کافی است عبارت "هک در تلفن همراه" را در گوگل جستجو کنید. آن زمان است که با حجم عظیمی از وبلاگها و سایتهایی مواجه می شوید که به صورت رایگان نرم افزارهای مورد نیاز را به همراه آموزش دقیق در اختیار سارقان و سوء استفاده کنندگان از حریم خصوصی می گذارند. حتی چندی پیش در حاشیه برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتالی در بخش تلفن همراه غرفه ای وجود داشت که نرم افزار هک تلفن همراه را با قیمت ناچیز به طور علنی عرضه می کرد. به هر حال دارندگان تلفن همراه باید دراین زمینه هوشیار باشند.

بلوتوث یکی از امکانات گوشی های نسل جدید تلفن همراه است که بیشتر از طریق آن هک کردن انجام می شود. GPRS و اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند هک گوشی تلفن همراه را امکان پذیر کند.

هرجند هنوز زیر ساخت استفاده از GPRS برای مشترکان تمامی اپراتورها فراهم نشده است ولی کسانی که از این طریق به اینترنت متصل می شوند و به هرجایی سرک می کشند، باید متوجه این مسئله باشند. معضل نوظهور دیگر در دنیای تلفن همراه، ویروسهایی است که از طریق اتصال به اینترنت، بلوتوث یا پیامک وارد گوشی می شود، تمام نرم افزارهای داخل آن را مختل می کند و حتی کارآیی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. شمار ویروسهای معروف و شناخته شده  تلفن همراه در حال حاضر به 400 مورد رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به هزار مورد برسد اما این افزایش تعداد ویروسها نیست که همه را نگران کرده است بلکه نوع خرابکاری ویروس است که لرزه بر اندام کاربران می اندازد.

برخی از ویروس های شناخته شده اخیر می تواند اطلاعات دفترچه تلفن ، دفترچه آدرس و فهرست یادداشت ها و تماس ها را به سرقت ببرد. در برخی موارد مشاهده شده است، ویروس ها از هکرها فرمان می گیرند و این بدان معنی است که هکر کنترل کاملی بر گوشی همراه فرد آلوده شده به ویروس دارد و می تواند از جانب او تماس بگیرد و پیام کوتاه بفرستد.حتی ویروسهایی وجود دارند که از طریق هکرها می توانند به ضبط مکالمه فرد آلوده شده به این ویروس بپردازد.

در نهایت برای جلوگیری از هک شدن گوشی چند راه پیشنهاد شده است ؛ عکس ها، فیلم ها، شماره تلفن، پیامک ها، برنامه های نرم افزاری و متون مختلف و ارزشمند را به هیچ عنوان در گوشی ذخیره نکنند. برای ذخیره و آرشیو این اطلاعات بهتر است از حافظه جانبی استفاده کنند و پس از انتقال آنها را از روی گوشی خود پاک کنند. در محل ها و جاهایی که نیاز به استفاده از بلوتوث نیست، آن را خاموش کنید و به پیام های نا آشنا جواب ندهید. و تنها زمانی که از هویت ارسال کننده مطمئن هستید ، اقدام به روشن کردن بلوتوث کنید و تا حد امکان از هندزفری های مجهز به فناوری بلوتوث استفاده نکنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com