سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)

هرکه بدخو شود، همنشین و رفیقش دشمنش گردند. [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

130456

بازدیدهای امروز :

1

بازدیدهای دیروز :

4


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)
ابراهیم زارع مهرجردی
وبلاگ کلاً اطلاعاتی در مورد موبایل و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد


لوگوی من

وبلاگ تخصصی موبایل همراه (تعمیر و فروش موبایل در استان یزد)


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان



 لینک دوستان

وبلاگ در مورد مشاهیر میبد
وبلاگ تخصصی کامپیوتر


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

ترفندهای موبایل[15] . معرفی موبایل[4] . آموزش موبایل[3] . انواع گوشی[2] .

نوشته های قبلی

نوکیا
موتورولا
ای میت
ترفندهای موبایل
زمستان 1386


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ابراهیم زارع مهرجردی تاریخ چهارشنبه 86/11/24 ساعت 5:40 عصر

به کمک تست جریان کشی می توان گوشیهایی که ایراد تخلیه شارژ دراند با نصب گوشی به تغذیه محدوده عیب را پیدا کنیم.
مرحله اول : برای تست جریان کشی ولتاژ منبع تغذیه را بر روی 4.2 ولت تنظیم می کنیم و گوشی را به تغذیه وصل کرده و مقدار جریانی که از منبع تغذیه کشیده می شود را نگاه می کنیم که به این مرحله تست جریان کشی در حالت خاموش بودن دستگاه می گوییم در این حالت استاندارد هیچ جریانی از تغذیه نباید کشیده شود ودر صورتی که جریانی کشیده شود بخشهایی که مستقیم به باتری متصل می باشد احتمال آسیب دیدگی دارد واگر مقدار جریان بیش از 100 میلی آمپر باشد قطعه معیوب گرم می شود و هر چقدر مقدار جریان بالاتر رود حرارت ایجاد شده نیز بیشتر خواهد شد. باید توجه داشت که اگر اتصال به صورت مستقیم و یا حتی توسط مقداری قلع به وجود آید یقینا جریان زیادی از تغذیه کشیده میشود ولی هیچ گرمایی به وجود نمی آید(سولفات نوعی اتصال است( در این حالت چنانچه جریانی کشیده شود و همچنین گوشی نیز روشن شود ایراد تخلیه شارژ در صورتیکه حتی گوشی را روشن نکنیم بوجود می آید.
مرحله دوم: گوشی را به تغذیه وصل می کنیم و اگر جریانی کشیده نشد و مرحله اول هم درست بود کلید پاور را فشار می دهیم و گوشی را روشن می کنیم چون مصرف Led ها در گوشیهای مختلف متفاوت است بنابراین منتظر می شویم که Led ها خاموش شوند ، سپس مقدار جریانی که از تغذیه کشیده می شود را نگاه می کنیم که با توجه به نوع گوشی حداکثر 40 میلی آمپر باشد . اگر مقدار جریانی که از تغذیه کشیده می شود بیش از حد استاندارد بود قطعاتی که بعد از آی سی تغذیه به کار رفته باشند را تست می کنیم
که معمولا در جریانهای بیش از 100 میلی آمپر قطعه معیوب گرم می شود که در این حالت پس از روشن کردن گوشی و حتی بدون داشتن مکالمه باتری سریعا خالی می شود . اگر اتصال به صورت مستقیم و توسط قلع به وجود آمده باشد یقینا فقط آی سی تغذیه گرم می شود. بارها دیده شده است که یک قطعه در داخل موبایل مانند Cpu ، آی سی صدا ، آی سی پی اف نیم سوز شده است که جریان زیادی کشیده میشود و باتری نیز به سرعت خالی می شود ولی در کارکرد گوشی هیچ اختلالاتی به وجود نمی آید.
جهت تست و پیدا کردن قطعه معیوب که بعد از آی سی تغذیه بکار رفته است از خازنهای مسیر تغذیه استفاده می کنیم به این معنا که خروجی تغذیه مستقیم به مصرف کننده وصل می باشد و حداقل دو عدد خازن یکی در کنار آی سی تغذیه و دیگری در کنار مصرف کننده وجود دارد و به صورت موازی به زمین متصل می باشد( اگر مصرف کننده ای بسوزد این مسیر به زمین وصل می شود و ما می توانیم از این اتصال توسط خازنها مطلع شویم.)در صورتیکه با فشار دادن کلید پاور، گوشی روشن نشود و جریان بالایی نیز کشیده شود با توجه به مقدار جریان و قطعه معیوب ایراد را برطرف می کنیم.
مرحله سوم: چنانچه در مرحله دوم نیز اشکالی وجود نداشت با گوشی ارتباط برقرار می کنیم که در این صورت حداکثر جریان از تغذیه کشیده می شود که برای تست سالم بودن این بخش سه نوع گوشی متفاوت را دقیقا بر روی میز کار آزمایش کرده ومیانگین جریان این سه گوشی حد مطلوب جریان در هنگام تماس در آن نقطه می باشد.
همانطور که میدانیم توان خروجی آی سی پی اف با توجه به فاصله گوشی تا بی تی اس متفاوت می باشد و با تست این سه گوشی در مکان مورد نظر به حد استاندارد خواهیم رسید.
اگر یک گوشیه مشکوک را در همان نقطه تست کردیم و جریان بیشتری کشیده شده احتمال خیلی زیاد آی سی پی اف خراب شده یا امکان لحیم سردی وجود دارد.
باید توجه داشته باشیم که جهت تست این مرحله LED ها باید خاموش باشند و همچنین در حین صحبت کردن نباشیم.
ضعیف بودن RX به نوعی در خروجی PF تاثیر می گذارد و مصرف باتری را بیشتر می کند به این معنا که اندازه گیری فاصله بین گوشی و BTS بر اساس قدرت سیگنالهای دریافتی(RX) می باشد، هرچقدر سیگنالها قوی تر باشند به معنای نزدیک تر بودن فاصله و هرچقدر ضعیف تر باشند به معنای بیشتر شدن فاصله می باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com